Ota yhteyttä
Onko sinulla kysyttävää tai tarvitsetko apua? Ota meihin helposti yhteyttä puhelimitse, sähköpostitse tai verkkolomakkeella – olemme täällä auttamassa sinua.
Palvelunumero
Arkisin klo 08:00–16:00
+358 452570345
helpdesk@pedersorefiber.fi
Vaikka soittaisitkin, sinun tulee tehdä vikailmoitus.
Osoite & laskutus
Ab Jakobstads Bokföringsbyrå
Asematie 1
68600 Pietarsaari
Kaapelinnäyttö
Christoffer Lassila
+358 452570345
Kaapelinnäyttöpyyntö tulee tehdä vähintään 3 arkipäivää ennen työn aloittamista. Kiiretapauksissa veloitamme 100 €/näyttö.
Muut asiat
Roger Häggman: +358 500254437
Ingvar Kulla: +358 405728463
Yhteydenottolomake
Hallitus
Puheenjohtaja
Ingvar Kulla
ingvar.kulla@eekab.fi
Varapuheenjohtaja
David Westström
david.weststrom@gmail.com
Sihteeri
Helmer Kempe
helmer.kempe@gmail.com
Hallituksen jäsen
Roger Häggman
roger.haggman@multi.fi
Hallituksen jäsen
Mikael Lasén
mikael.lasen@gmail.com
Hallituksen jäsen
Ola Sandberg
ola.sandberg@anvianet.fi
Hallituksen jäsen
Sebastian Lövdahl
Hallituksen jäsen
Jonny Nylund
Usein kysytyt kysymykset
Mikä on avoin valokuituverkko?
Avoin valokuituverkko on infrastruktuuri, jossa useat palveluntarjoajat voivat tarjota palveluitaan saman verkon kautta. Tämä antaa sinulle asiakkaana parhaat mahdollisuudet valita eri tarjoajien välillä internetin, TV:n ja puhelimen osalta, mikä edistää kilpailua ja valinnanvapautta.
Mitä palveluntarjoajia voin valita?
Avoimessa valokuituverkossa sinulla on pääsy eri palveluntarjoajiin ja toimijoihin. Lisätietoja siitä, mitkä palveluntarjoajat ovat saatavilla sinulle, saat ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
Mitä maksaa liittää kotitalouteni valokuituverkkoon?
Meille on tärkeää, että kaikki voivat liittyä samoilla ehdoilla. Siksi meillä on sama hinta riippumatta siitä, missä kunnassa asut. Täällä voit tehdä sopimuksesi.
Mitä sisältyy liittymismaksuun?
Liittymismaksu kattaa:
- Kaivuutyöt tontin rajalle sekä valokuitukaapelin asennus kotiisi liityntäpisteeseen asti.
- Valokuituboxin asennus ja ylläpito kotonasi.
- Valokuituliittymän aktivointi.
Huomioithan, että kaivuutyöt omalla tontilla eivät sisälly hintaan ja niistä voi aiheutua lisäkustannuksia.
Kuinka kauan valokuidun asennus kestää?
Omistusasunnon, kiinteistön tai taloyhtiön omistaja
Asennusprosessi voi vaihdella projektin laajuuden ja ulkoisten tekijöiden, kuten sääolosuhteiden, mukaan. Yleensä kestää 4–12 viikkoa tilauksesta valmiiseen asennukseen. Pyrimme pitämään sinut ajan tasalla koko prosessin ajan.
Asunto-osakkeen omistaja tai vuokralainen
Jos taloyhtiö on jo liitetty, liittymä voidaan yleensä ottaa käyttöön 1 viikon kuluessa.
Pitääkö minun itse kaivaa kuitu omalle tontilleni?
Olet itse kiinteistönomistajana vastuussa kaivuutöistä omalla tontilla. Kysy meiltä neuvoja, kuinka kaivuutyö kannattaa suorittaa oikean asennuksen varmistamiseksi.
Mihin minun pitäisi kaivaa kaapelini?
Kaapeli tulee kaivaa tontin rajalta siihen kohtaan, johon valokuituboxi asennetaan kotiisi. Kaivusyvyyden tulee olla vähintään 60 cm. Tarjoamme yksityiskohtaiset ohjeet ja voimme neuvoa oikean sijoituksen varmistamiseksi.
Mitä kuituboksini napit ja valot tarkoittavat?
Tässä on joitakin yleisiä kuituboksin nappien ja valojen merkityksiä:
- Virtavalo: Palaa vihreänä, kun kuituboksi on päällä. Palaa punaisena, jos on ongelma.
- WAN-valo: Ilmaisee, onko kuituboksi yhteydessä internetiin. Vilkkuu, kun on liikennettä.
Puhelin/internet-valot: Näyttävät liitettyjen laitteiden tilan. Vilkkuvat, kun verkossa on toimintaa.
Klikkaa tästä nähdäksesi kuva suurempanaImage
Jos valot näyttävät jotain odottamatonta, seuraa yllä olevan ongelman ohjeita tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Voinko saada tukea tai avustusta liittyäkseni valokuituverkkoon?
Valokuitukaapelin kaivuutyöt omalla tontilla oikeuttavat kotitalousvähennykseen yksityishenkilöille. Huomaa, että kotitalousvähennystä ei voi käyttää uudisrakennuksiin.
Minkälaista nopeutta voin odottaa internetyhteydeltä?
Valokuituliittymät tarjoavat yleensä suuria nopeuksia, usein jopa 1 Gbit/s asti. Todellinen nopeus riippuu valitsemastasi palveluntarjoajan liittymästä. Pedersöre Fiberillä tarjoamme 50 Mbit/s liittymän 15,06 €/kk (ilman ylläpitomaksua).
Mitä tapahtuu, jos muutan? Voinko siirtää kuituliittymäni uudelle omistajalle?
Kyllä, liittymä voidaan siirtää uudelle omistajalle. Helpoiten siirrät liittymän ja osuuden maksun kiinteistön uudelle omistajalle sisällyttämällä kauppakirjaan maininnan, että kauppaan sisältyy kuituliittymä, sekä ilmoittamalla meille muutoksesta ottamalla yhteyttä.