Vikailmoitus
Tee vikailmoitus verkossa, jotta mahdolliset ongelmat kirjataan ja korjataan. Ennen kuin lähetät vikailmoituksen, lue läpi lista yleisistä ongelmista.
Palvelunumero
Arkisin klo 08:00–16:00
+358 452570345
helpdesk@pedersorefiber.fi
Vaikka soittaisitkin, sinun tulee lähettää vikakuvaus lomakkeen kautta. Kun olemme vastaanottaneet vikailmoituksesi, saat vahvistuksen ilmoituksen vastaanottamisesta.
Yleiset ongelmat
Ei internet-yhteyttä, mutta kuituboksi palaa normaalisti
Jos kuituboksi palaa normaalisti mutta sinulla ei ole internet-yhteyttä, voit tehdä seuraavaa:
- Käynnistä kuituboksi uudelleen: Irrota kuituboksin virtajohto, odota 30 sekuntia ja kytke se sitten takaisin. Odota, että kuituboksi on käynnistynyt täysin, vähintään 1 minuutti.
- Tarkista kaapelit: Varmista, että kaikki kaapelit ovat kunnolla kiinni kuituboksissa. Tarkista, ettei kaapeleissa ole vaurioita.
- Yhdistä laite suoraan kaapelilla: Poissulkeaksesi WiFi-ongelman, yritä yhdistää tietokone suoraan kuituboksiin verkkokaapelilla.
- Tarkista käyttöilmoitukset: Lue uutisemme uutiset nähdäksesi, onko alueellasi häiriöitä.
- Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
WiFi ei toimi
Jos WiFi (langaton verkko) ei toimi, voit tehdä seuraavaa:
Tarkista WiFi: Joissakin kuituboksin malleissa (Inteno EG400) on etupuolella kosketuspainike, joka sammuttää ja käynnistää WiFin. Kun WiFi on päällä, WiFi-merkkivalo palaa sinisenä. Jos WiFi on pois päältä, valo ei pala lainkaan. Paina WiFi-kuvaketta, jos painike ei pala sinisenä.
Image- Käynnistä kuituboksi uudelleen: Irrota kuituboksin virtajohto, odota 30 sekuntia ja kytke se sitten takaisin. Odota, että kuituboksi on käynnistynyt täysin, vähintään 1 minuutti.
- Aseta mahdollinen WiFi-vahvistin oikein: Jos sinulla on erillinen WiFi-vahvistin, varmista, että se on sijoitettu keskelle kotia tai niin, että WiFi-laitteet ovat tarpeeksi lähellä vahvistinta. Vältä sijoittamasta sitä suurten esineiden tai elektronisten laitteiden lähelle, jotka voivat häiritä signaalia. Metallikoteloiset kaapit (sähkökeskukset) heikentävät myös signaalia.
- Hanki WiFi-vahvistin: Jos kuituboksisi on kaukana WiFi-laitteista, suosittelemme WiFi-vahvistimen hankkimista. WiFi-vahvistin voidaan sijoittaa lähemmäs WiFi-laitteita.
- Tarkista laitteesi: Pidä laitteesi (tabletti, puhelin, kannettava tietokone) päivitettynä ja asenna valmistajan tarjoamat ohjelmistopäivitykset.
- Tarkista käyttöilmoitukset: Lue uutisemme uutiset nähdäksesi, onko alueellasi häiriöitä.
- Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
IPTV ei toimi, mutta internet toimii
Jos IPTV-palvelusi ei toimi vaikka internet toimii, voit tehdä seuraavaa:
- Tarkista liitännät: Varmista, että TV-boksi on kytketty oikeaan porttiin kuituboksissa, yleensä portti 3 tai 4. Tarkista myös, että verkkokaapeli on kunnolla kiinni.
- Käynnistä laitteet uudelleen: Irrota virta sekä TV-boksista että kuituboksista 30 sekunniksi. Kytke ensin kuituboksi takaisin, odota että se käynnistyy täysin (vähintään 1 minuutti), ja kytke sitten TV-boksi.
- Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus TV-palvelun tarjoajalle.
Hidas internet-yhteys
Jos internet-yhteytesi on hidas, voit kokeilla seuraavaa:
- Käynnistä laitteet uudelleen: Irrota kuituboksin virta 30 sekunniksi. Kytke kuituboksi takaisin, odota että se käynnistyy täysin, ja käynnistä sitten reititin.
- Kokeile kaapelilla: Yhdistä tietokone suoraan kuituboksiin verkkokaapelilla tarkistaaksesi, koskeeko ongelma koko yhteyttä vai vain WiFiä.
- Aseta mahdollinen WiFi-vahvistin oikein: Jos sinulla on erillinen WiFi-vahvistin, varmista, että se on sijoitettu keskelle kotia tai niin, että WiFi-laitteet ovat tarpeeksi lähellä vahvistinta. Vältä sijoittamasta sitä suurten esineiden tai elektronisten laitteiden lähelle, jotka voivat häiritä signaalia. Metallikoteloiset kaapit (sähkökeskukset) heikentävät myös signaalia.
- Tarkista käyttöilmoitukset: Lue uutisemme uutiset nähdäksesi, onko alueellasi häiriöitä.
- Sammuta mahdollinen VPN-palvelu: Jos käytät VPN-palvelua, sammuta se poissulkeaksesi VPN-ongelmat.
- Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Ei signaalia kuituboksista, kaikki valot ovat sammuksissa
Jos kuituboksissa ei pala yhtään valoa, voit tehdä seuraavaa:
- Tarkista virta: Varmista, että virtajohto on kunnolla kiinni kuituboksissa ja pistorasiassa. Kokeile toista pistorasiaa, jos mahdollista.
- Tarkista virtakytkin: Joissakin kuitubokseissa on erillinen virtakytkin. Varmista, että se on päällä.
- Käynnistä kuituboksi uudelleen: Irrota virta vähintään 30 sekunniksi ja kytke se takaisin.
- Ota yhteyttä tukeen: Jos boksi ei vieläkään toimi, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Yksi tai useampi TV-kanava puuttuu tai kuva on huonolaatuinen
Jos TV-kanavia puuttuu tai kuvanlaatu on huono, ota yhteyttä TV-palvelun tarjoajaasi.
Kuituboksi palaa punaisena
Jos kuituboksi palaa punaisena, se voi tarkoittaa ongelmaa:
- Tarkista käyttötila: Käy käyttötilasivullamme nähdäksesi, onko alueellasi tunnettuja häiriöitä.
- Käynnistä kuituboksi uudelleen: Irrota virta 30 sekunniksi ja kytke se takaisin.
- Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Mitä kuituboksin painikkeet ja valot tarkoittavat?
Tässä on joitakin yleisiä merkityksiä kuituboksin painikkeille ja valoille:
- Virtavalo: Palaa vihreänä, kun kuituboksi on päällä. Palaa punaisena, jos on ongelma.
- WAN-valo: Ilmaisee, onko kuituboksi yhteydessä internetiin. Vilkkuu liikenteen aikana.
LAN-valot: Näyttävät liitettyjen laitteiden tilan. Vilkkuvat verkkoliikenteen aikana.
Klikkaa tästä nähdäksesi kuvan suurempanaImage
Jos valot näyttävät jotain odottamatonta, seuraa yllä olevia ohjeita tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.