Vikailmoitus

Tee vikailmoitus verkossa, jotta mahdolliset ongelmat kirjataan ja korjataan. Ennen kuin lähetät vikailmoituksen, lue läpi lista yleisistä ongelmista

 

 

Yhteydenottoa varten mahdollisessa korjaustilanteessa
Tilaajan osoite
Olen lukenut ja hyväksyn henkilötietojeni käsittelyn tietosuojakäytännön mukaisesti.

Palvelunumero

Arkisin klo 08:00–16:00
+358 452570345
helpdesk@pedersorefiber.fi

Vaikka soittaisitkin, sinun tulee lähettää vikakuvaus lomakkeen kautta. Kun olemme vastaanottaneet vikailmoituksesi, saat vahvistuksen ilmoituksen vastaanottamisesta.

 

Yleiset ongelmat

Ei internet-yhteyttä, mutta kuituboksi palaa normaalisti

Jos kuituboksi palaa normaalisti mutta sinulla ei ole internet-yhteyttä, voit tehdä seuraavaa:

  1. Käynnistä kuituboksi uudelleen: Irrota kuituboksin virtajohto, odota 30 sekuntia ja kytke se sitten takaisin. Odota, että kuituboksi on käynnistynyt täysin, vähintään 1 minuutti.
  2. Tarkista kaapelit: Varmista, että kaikki kaapelit ovat kunnolla kiinni kuituboksissa. Tarkista, ettei kaapeleissa ole vaurioita.
  3. Yhdistä laite suoraan kaapelilla: Poissulkeaksesi WiFi-ongelman, yritä yhdistää tietokone suoraan kuituboksiin verkkokaapelilla.
  4. Tarkista käyttöilmoitukset: Lue uutisemme uutiset nähdäksesi, onko alueellasi häiriöitä.
  5. Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
WiFi ei toimi

Jos WiFi (langaton verkko) ei toimi, voit tehdä seuraavaa:

  1. Tarkista WiFi: Joissakin kuituboksin malleissa (Inteno EG400) on etupuolella kosketuspainike, joka sammuttää ja käynnistää WiFin. Kun WiFi on päällä, WiFi-merkkivalo palaa sinisenä. Jos WiFi on pois päältä, valo ei pala lainkaan. Paina WiFi-kuvaketta, jos painike ei pala sinisenä.

    Image
    Inteno EG400 WiFi button
  2. Käynnistä kuituboksi uudelleen: Irrota kuituboksin virtajohto, odota 30 sekuntia ja kytke se sitten takaisin. Odota, että kuituboksi on käynnistynyt täysin, vähintään 1 minuutti.
  3. Aseta mahdollinen WiFi-vahvistin oikein: Jos sinulla on erillinen WiFi-vahvistin, varmista, että se on sijoitettu keskelle kotia tai niin, että WiFi-laitteet ovat tarpeeksi lähellä vahvistinta. Vältä sijoittamasta sitä suurten esineiden tai elektronisten laitteiden lähelle, jotka voivat häiritä signaalia. Metallikoteloiset kaapit (sähkökeskukset) heikentävät myös signaalia.
  4. Hanki WiFi-vahvistin: Jos kuituboksisi on kaukana WiFi-laitteista, suosittelemme WiFi-vahvistimen hankkimista. WiFi-vahvistin voidaan sijoittaa lähemmäs WiFi-laitteita.
  5. Tarkista laitteesi: Pidä laitteesi (tabletti, puhelin, kannettava tietokone) päivitettynä ja asenna valmistajan tarjoamat ohjelmistopäivitykset. 
  6. Tarkista käyttöilmoitukset: Lue uutisemme uutiset nähdäksesi, onko alueellasi häiriöitä.
  7. Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
IPTV ei toimi, mutta internet toimii

Jos IPTV-palvelusi ei toimi vaikka internet toimii, voit tehdä seuraavaa:

  1. Tarkista liitännät: Varmista, että TV-boksi on kytketty oikeaan porttiin kuituboksissa, yleensä portti 3 tai 4. Tarkista myös, että verkkokaapeli on kunnolla kiinni.
  2. Käynnistä laitteet uudelleen: Irrota virta sekä TV-boksista että kuituboksista 30 sekunniksi. Kytke ensin kuituboksi takaisin, odota että se käynnistyy täysin (vähintään 1 minuutti), ja kytke sitten TV-boksi.
  3. Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus TV-palvelun tarjoajalle.
Hidas internet-yhteys

Jos internet-yhteytesi on hidas, voit kokeilla seuraavaa:

  1. Käynnistä laitteet uudelleen: Irrota kuituboksin virta 30 sekunniksi. Kytke kuituboksi takaisin, odota että se käynnistyy täysin, ja käynnistä sitten reititin.
  2. Kokeile kaapelilla: Yhdistä tietokone suoraan kuituboksiin verkkokaapelilla tarkistaaksesi, koskeeko ongelma koko yhteyttä vai vain WiFiä.
  3. Aseta mahdollinen WiFi-vahvistin oikein: Jos sinulla on erillinen WiFi-vahvistin, varmista, että se on sijoitettu keskelle kotia tai niin, että WiFi-laitteet ovat tarpeeksi lähellä vahvistinta. Vältä sijoittamasta sitä suurten esineiden tai elektronisten laitteiden lähelle, jotka voivat häiritä signaalia. Metallikoteloiset kaapit (sähkökeskukset) heikentävät myös signaalia.
  4. Tarkista käyttöilmoitukset: Lue uutisemme uutiset nähdäksesi, onko alueellasi häiriöitä.
  5. Sammuta mahdollinen VPN-palvelu: Jos käytät VPN-palvelua, sammuta se poissulkeaksesi VPN-ongelmat.
  6. Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Ei signaalia kuituboksista, kaikki valot ovat sammuksissa

Jos kuituboksissa ei pala yhtään valoa, voit tehdä seuraavaa:

  1. Tarkista virta: Varmista, että virtajohto on kunnolla kiinni kuituboksissa ja pistorasiassa. Kokeile toista pistorasiaa, jos mahdollista.
  2. Tarkista virtakytkin: Joissakin kuitubokseissa on erillinen virtakytkin. Varmista, että se on päällä.
  3. Käynnistä kuituboksi uudelleen: Irrota virta vähintään 30 sekunniksi ja kytke se takaisin.
  4. Ota yhteyttä tukeen: Jos boksi ei vieläkään toimi, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Yksi tai useampi TV-kanava puuttuu tai kuva on huonolaatuinen

Jos TV-kanavia puuttuu tai kuvanlaatu on huono, ota yhteyttä TV-palvelun tarjoajaasi.

Kuituboksi palaa punaisena

Jos kuituboksi palaa punaisena, se voi tarkoittaa ongelmaa:

  1. Tarkista käyttötila: Käy käyttötilasivullamme nähdäksesi, onko alueellasi tunnettuja häiriöitä.
  2. Käynnistä kuituboksi uudelleen: Irrota virta 30 sekunniksi ja kytke se takaisin.
  3. Ota yhteyttä tukeen: Jos ongelma jatkuu, tee vikailmoitus yllä olevan lomakkeen kautta tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Mitä kuituboksin painikkeet ja valot tarkoittavat?

Tässä on joitakin yleisiä merkityksiä kuituboksin painikkeille ja valoille:

  • Virtavalo: Palaa vihreänä, kun kuituboksi on päällä. Palaa punaisena, jos on ongelma.
  • WAN-valo: Ilmaisee, onko kuituboksi yhteydessä internetiin. Vilkkuu liikenteen aikana.
  • LAN-valot: Näyttävät liitettyjen laitteiden tilan. Vilkkuvat verkkoliikenteen aikana.


    Klikkaa tästä nähdäksesi kuvan suurempana

    Image
    Quickguide_FG101 schema

 

Jos valot näyttävät jotain odottamatonta, seuraa yllä olevia ohjeita tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.